Elinizdeki kitap günümüzün en çok kullanılan ama gerçekte fazla bilinmeyen kavramlarından biri olan halkla ilişkileri anlamaya odaklanıyor. 1900’lü yılların başından itibaren dünya tarihinde etkin bir rol oynamaya başlayan halkla ilişkiler kavramının günümüze kadar geçirdiği dönüşüm ve temel evrelerin ortaya konulması bu nedenle kitabın temel amacını oluşturuyor. Kitapta halkla ilişkilere dair cevap bulabileceğiniz bazı sorular şunlar:
Halkla ilişkiler 1900’lerden itibaren nasıl modern bir fenomen halini aldı?
Ivy Lee ve Edward Bernays gibi halkla ilişkiler alanının kurucu isimleri yaptıkları kampanyalarla alanın şekillenmesine nasıl etkide bulundular?
Modern halkla ilişkiler içerisinde geliştiği endüstriyel devrim döneminden nasıl etkilendi?
Halkla ilişkiler ABD tarafından kamu diplomasisi ve lobicilik kavramlarıyla nasıl özdeşleştirildi?
1970’lerden sonra James E. Grunig gibi isimler halkla ilişkilerin modern bir yönetim teknolojisine dönüşmesine nasıl katkıda bulundular?
Halkla ilişkiler kampanyacılığı ABD’nin Körfez Savaşı’nı başlatmasından, Hindistan tarımının GDO’lu ürünler pazarına dönüştürülmesine dek geniş bir etkileme alanını nasıl kullandı?
ABD merkezli gelişen halkla ilişkiler kavrayışının kimi örnekleri demokratik ilke ve değerler üzerinde nasıl negatif etkiler yarattı?
Halkla ilişkiler kampanyacılığı toplum yararına nasıl kullanılabilir, bu kampanyacılığın temel kuralları neler olabilir?
Bunlar gibi pek çok soruya dair bilgi ve düşünceler bulabileceğiniz bu kitap, geniş ilgi alanıyla hem akademik okuyucuya hem de halkla ilişkilere ilgi duyan ve günümüz dünyasını anlama çabası içerisinde olan genel okura hitap ediyor.
Ürün Adı: Halkla İlişkiler
Ürün Kodu: 9786059378499
Yazar: Kenan Demirci
Basım Yılı: 2018
Kapak Türü: Karton Kapak
Sayfa Sayısı: 224
Kağıt Cinsi:
Çevirmen: